Zakres wdrożenia obejmował:
• Implementację modułów finansowych oraz zakupowych.
• Integrację z zewnętrznymi systemami – integracja była największym wyzwaniem i obejmowała w swoim zakresie zarówno globalne systemy Grupy jak i systemy lokalne. Za integrację Oracle Cloud ERP z systemami lokalnymi odpowiedzialne było Leroy Merlin Polska przy znaczącym wsparciu zespołu Sygnity Business Solution.
Przebieg wdrożenia:
Ze względu na złożoność architektury rozwiązania i ilości interfejsów z zewnętrznymi systemami, podjęto decyzję o uruchomieniu systemu w dwóch fazach:
• I faza – uruchomienie modułu Księga Główna, która została zintegrowana z dotychczasowym systemem Oracle E-Business Suite.
• II faza – uruchomienie pozostałych modułów finansowych: Zobowiązania, Zarządzanie Środkami Pieniężnymi, Należności, Środki Trwałe oraz modułów zakupowych: Selfservice Procurement, Purchasing.
Cel: odejście od koncepcji Big Bang, a tym samym rozdzielenie ryzyk związanych z uzgodnieniem danych i kontroli poprawności przepływów wymiany danych z systemami zewnętrznymi.
Rola zespołu SBS:
• Przybliżenie rozwiązań Oracle Cloud ERP oraz dzielenie się doświadczeniami z Ekspertami Leroy Merlin Polska (LMPL).
• Wspólnie z LMPL zapewnienie zgodności rozwiązań proponowanych przez zespół Adeo Group z potrzebami biznesowymi Leroy Merlin Polska, ze szczególnym naciskiem na legislację polską oraz specyfikę lokalnie wykorzystywanych systemów.
• Wsparcie LMPL w zakresie doszczegółowienia procesów biznesowych, opracowanie narzędzi migracyjnych, wsparcie testów UAT, wsparcie lokalnej integracji oraz opracowanie szerokie gamy raportów na potrzeby całej organizacji LMPL.