Regulamin Zgłoszeń wewnętrznych w Spółce określa zasady oraz sposób zgłaszania przez Sygnalistów Naruszeń prawa oraz przyjmowania, rozpatrywania i realizacji Działań następczych związanych ze Zgłoszeniami.
Celem wprowadzenia Regulaminu jest wdrożenie w Spółce przepisów ustawy z 23 maja 2024 roku o ochronie sygnalistów („Ustawa”) oraz wspieranie działań Spółki mających na celu:
- zapobieganie występowaniu Naruszeń prawa,
- przeciwdziałanie i minimalizowanie negatywnych skutków Naruszeń prawa wobec Sygnalistów, Spółki, członków jej organów, kontrahentów i akcjonariuszy,
- promowanie właściwych postaw etycznych,
- umacnianie wizerunku Spółki jako organizacji etycznej i transparentnej.
Sygnaliści, którzy mają uzasadnione podstawy lub podejrzenia, że miały lub mogły mieć miejsce Naruszenia prawa, mają prawo do ich zgłaszania za pośrednictwem:
a. dedykowanego systemu informatycznego dostępnego pod adresem:
System zgłoszeń wewnętrznych – Sygnity Business Solutions S.A. | SygnaApp
b. osobiście do osoby lub osób wchodzących w skład Komisji, które dokumentują otrzymanie Zgłoszenia – przypadku prośby o przyjęcie Zgłoszenia osobistego,
lub
c. telefonicznie pod numerem + 48 725 260 060.
Zgłoszenie za pomocą systemu informatycznego jest anonimowe, o ile Sygnalista nie poda w Zgłoszeniu swoich danych osobowych.