Bookingplace w Centrum Informacji Naukowej i Bibliotece Akademickiej (CINIBA) w Katowicach

Aplikacja do rezerwacji zasobów – BOOKINGPLACE została zaimplementowana w Centrum Informacji Naukowej i Bibliotece Akademickiej (CINIBA) w Katowicach.

Potwierdzeniem udanego wdrożenia i produktu spełniającego oczekiwania użytkowników są otrzymane referencje i odpowiedzi na kluczowe pytania, które zadajemy klientom przy każdym wdrożeniu.

Wypowiedź klienta

Pani Anna Śpiechowicz – Kierownik Departamentu Gromadzenia, Uzupełniania i Opracowania Zbiorów

Centrum Informacji Naukowej i Biblioteka Akademicka (CINiBA) to wspólna książnica naukowa dwóch największych katowickich uczelni – Uniwersytetu Śląskiego oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Nasi użytkownicy poza nieograniczonym dostępem do stanowiska pracy w strefie wolnego dostępu mają również do dyspozycji 14 kabin pracy indywidualnej, podlegające rezerwacji. Zarządzanie zasobem wielu kabin dostępnych po 12 godzin przez sześć dni w tygodniu, z możliwością rezerwacji na dowolną liczbę godzin i dni, było dla biblioteki trudnym wyzwaniem. Tradycyjna forma rezerwacji nie była również zbyt komfortowa dla czytelników, wymagała bowiem wizyty osobistej lub kontaktu telefonicznego w godzinach pracy biblioteki. Uruchomienie zdalnej rezerwacji kabin przy użyciu aplikacji BookingPlace nie tylko ułatwiło pracę bibliotekarzy i rozwiązało ich główne problemy, ale przede wszystkim dało większe możliwości użytkownikom.

Dzięki BookingPlace czytelnicy w łatwy i przyjazny sposób mogą teraz bez udziału bibliotekarza sprawdzić dostępności wszystkich kabin, zobaczyć na planie CINIBA ich rozmieszczenie, wybrać i zapisać swoje ulubione kabiny, a także w szybki i prosty sposób zarezerwować wybrane przez siebie kabiny na kilka terminów jednocześnie. Dodatkowo odpowiednio wcześnie aplikacja przypomni o dokonanej rezerwacji, a także daje możliwość samodzielnego jej anulowania.

Niewątpliwą korzyścią z wdrożenia aplikacji jest również ułatwienie i ograniczenie do minimum pracy bibliotekarzy odpowiedzialnych za rezerwacje kabin. Odpadł bowiem problem dublowania rezerwacji oraz poszukiwania wolnej kabiny w interesującym użytkownika terminie. Te czynności czytelnik może wykonać samodzielnie, w dogodnym dla siebie terminie, nie wychodząc z domu.

Dużym atutem podczas wdrażania aplikacji było podejście Sygnity Business Solutions do specyfiki naszej instytucji i zagadnień, jakie wyniknęły w trakcie uruchamiania i  w początkowym okresie użytkowania BookingPlace. Mogliśmy liczyć nie tylko na profesjonalne szkolenie, pomoc na każdym etapie użytkowania, ale również bardzo otwarte podejście do naszych sugestii na temat dodania lub usprawnienia niektórych funkcjonalności, które w niedługim czasie zostały zrealizowane.

Nasz produkt jest stale rozwijany i aktualizowany.
W przyszłości pojawią się dzięki temu kolejne korzyści, których beneficjentami będą aktualni i przyszli klienci.

Case study - dokumenty do pobrania

dokumentacja systemu