logologo_light
  • Oferta
    • SYSTEMY ERP
      • QUATRA Max
      • Oracle Fusion, Oracle eBS
      • SAP ERP, S4HANA
    • SYSTEMY WSPIERAJĄCE ZARZĄDZANIE
      • Systemy analityczno raportujące
      • Aplikacje mobilne
      • System akceptacji SignThis
      • System rezerwacji Bookingplace
      • System wspierający zarządzanie RODO
    • ROZWIĄZANIA DLA BIBLIOTEK
      • System biblioteczny PROLIB
      • System rezerwacji Bookingplace
      • Aplikacje mobilne
      • E-usługi w systemie PROLIB
  • O nas
  • Aktualności
  • Kariera
  • Baza wiedzy
  • Kontakt
  • English
  • Oferta
    • SYSTEMY ERP
      • QUATRA Max
      • Oracle Fusion, Oracle eBS
      • SAP ERP, S4HANA
    • SYSTEMY WSPIERAJĄCE ZARZĄDZANIE
      • Systemy analityczno raportujące
      • Aplikacje mobilne
      • System akceptacji SignThis
      • System rezerwacji Bookingplace
      • System wspierający zarządzanie RODO
    • ROZWIĄZANIA DLA BIBLIOTEK
      • System biblioteczny PROLIB
      • System rezerwacji Bookingplace
      • Aplikacje mobilne
      • E-usługi w systemie PROLIB
  • O nas
  • Aktualności
  • Kariera
  • Baza wiedzy
  • Kontakt
  • English

Książka na telefon? Czyli jak biblioteka podnosi poziom szczęścia!

Od zawsze biblioteki świadczyły usługę typu „książki na telefon”, dzięki której osoby chore, starsze i niepełnosprawne miały dostęp do materiałów bibliotecznych bez wychodzenia z domu. Czas pandemii spowodował, że zainteresowanie tą usługą wzrosło. Jak to się ma do poziomu szczęścia? Śpieszymy z wyjaśnieniem! Badania przeprowadzone przez Kelton Global w 13 krajach wśród 27 tys. respondentów wykazały, że osoby, które czytają co najmniej 1 raz w tygodniu są szczęśliwsze w życiu (71%) niż te, które czytają rzadziej lub wcale (55%). Lektura daje podstawę do zbudowania poczucia szczęścia w życiu, jest także wyrazem troski o siebie samego. A więc dostarczając możliwość obcowania z literaturą, bibliotekarze niosą szczęście pod strzechy.

Jak system biblioteczny PROLIB może pomóc bibliotekarzom w obsłudze wypożyczeń zdalnych?

Obecnie biblioteka może prowadzić swoje działania w oparciu o nowoczesne rozwiązania, takie jak np. e-usługa Wypożyczenia zdalne, dostępna w systemie PROLIB. Niesie ona korzyści zarówno dla Czytelników, jak i Bibliotekarzy. A oto kilka z nich:

  1. Możliwość ustalenia sposobu odbioru zamówień przez 24 h. To innowacja w porównaniu do odbiorów na telefon, w których ustalenie godziny odbioru musiało odbywać się w czasie godzin pracy biblioteki. Nie jest możliwe ustalenie odbioru zamówienia w soboty i niedziele oraz dni ustawowo wolne.
  2. Możliwość ograniczenia usługi do wybranych statusów czytelnika. To system umożliwia lub blokuje usługę. Bibliotekarz jest zwolniony z przykrego obowiązku odmowy usługi czytelnikowi.
  3. Możliwość blokowania usługi, jeśli czytelnik zalega ze zwrotem wypożyczonych już dokumentów lub zalega z naliczonymi opłatami. W PROLIB INTEGRO po zalogowaniu na konto wyświetlana jest informacja, że usługa jest blokowana.
  4. Możliwość różnego rodzaju finansowania dostarczenia zamówienia:
    a) bez kosztów dla czytelnika – czyli koszty ponosi biblioteka,
    b) płatność po zrealizowaniu usługi zamówienia,
    c) płatność przed zrealizowaniem usługi zamówienia.
  5. Data zwrotu dokumentu do biblioteki jest automatycznie wydłużana o czas poświęcony na dostarczenie zamówienia.
  6. Funkcjonalność posiada opcję promocji realizacji zamówień wysyłkowych. np. pierwsze zamówienie czytelnik otrzymuje bezpłatnie, natomiast kolejne sam opłaca.
  7. Różne sposoby dostarczenia zamówienia do czytelnika:
    a) wolontariusze,
    b) firmy kurierskie,
    c) InPost – integracja systemu PROLIB z paczkomatami tej firmy.
  8. Bieżąca informacja o stanie zamówienia – automatyczne wysyłanie e-mail, powiadomień i SMS. W przypadku książki na telefon ta część realizacji usługi często jest pomijana.

Wypożyczenia zdalne materiałów bibliotecznych z dostawą do domu w PROLIB INTEGRO mają już praktyczne zastosowania! Biblioteki pedagogiczne w województwie podkarpackim wykorzystują w swojej pracy tę e-usługę. Zachęcamy do obejrzenia filmu prezentującego rozwiązanie.

O wspomnianym badaniu Kelton Global można poczytać również tutaj.

Tags: PROLIB, SBS
Kategorie
  • Aktualności (94)
  • Oracle (6)
  • Prolib (25)
  • Quatra (16)
  • Rozwój (4)
  • Wydarzenia (12)
Ostatnie wpisy
  • GIG – Nowe wdrożenie Quatra Max
  • Niezależne wsparcie we wdrożeniach systemów ORACLE
  • Portal Quatra – samoobsługa pracownicza i menedżerska
  • Uruchomienie Portalu Quatra – zestaw zagadnień technicznych
  • Przedłużenie ważności certyfikatu SAP Certified Partner Center of Expertise
Tagi
aplikacja mobilna mPROLIB Aplikacje mobilne ARMIR biała lista BIBLIOTEKA BLIK BOOKINGPLACE BPM CFO Covid-19 CSR Dobry wzór ERP finanse INTEGRO Jubileusz Konferencja lubuskie wawrzyny Ministerstwo Finansów nagroda Oferty pracy Oracle Oracle ERP cloud Oracle fusion Oracle Partner Otwarte szkolenia dla bibliotekarzy php podsumowanie roku PPK Pracownicze Plany Kapitałowe PROLIB Quatra Quatra Max Quatra Max EDI RP RPA SBS sponsor szkolenia dla bibliotekarzy targi Trzydziestolecie umowa VAT webinarium Wnioski Urlopowe

Wesołych Świąt!

Previous thumb

30 lat minęło…

Next thumb
Scroll

ul. Dąbrowskiego 12, 65-021 Zielona Góra
+48 68 416 25 00 | kontakt@sygnitysbs.pl
www.sygnitysbs.pl

 

 

NIP: 929-009-43-26
REGON: 970017044
KRS nr 0000037912 Sąd Rejonowy w Zielonej Górze
Kapitał zakładowy: 3.025.920 zł; Kapitał wpłacony: 3.025.920 zł

 

 

Obserwuj nas i bądź na bieżąco!

@2020 Sygnity Business Solutions S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Zastrzeżenia strony  Obowiązek informacyjny